Sahil yolundan gidip meşhur Bağdat caddesinden kahvaltı için eve döndük.Nedir bu meşhur Bağdat caddesinin hikayesi?Osmanlı İmparatorluğu padişahlarından 4.Murat'ın 11 yaşlarında falan iken tahta çıkıp 1638-39 yıllarında fethedip Osmanlı topraklarına kattığı Bağdat;Bağdat seferine çıkılırken bu güzergahtan gidildiği için halkın da çok büyük bir katılımla orduyu uğurlarken refakat etmesi ve zaman içerisinde halk arasında süregelen konuşmalarla güzergah belirlenirken Bağdat Yolu isminin telafuz edilmesiyle verilen bir isim.Bu cadde o günden bu günlere kadar ismi hiç değişmeden "BAĞDAT CADDESİ" olarak isim alan yoldur.Tarihlerin akışıyla birlikte Caddebostan ve Göztepe ye kadar fazla kalabalık ve yerleşkenin olmadığı bu bölge yol güzergahı boyunca kalabalıklaşmış ve apartmanlar inşaa edilerek dokusu devamlı değiştirilmiştir.Tarihler boyu taa Bizanslılardan bu yana İstanbul'un sosyalleşme adına denize girdikleri,sayfiye evlerinin olduğu bu bölge tamamıyla rantçı düşüncelerle hasarlara uğratılıp bu yapısından tamamen uzaklaştırılıp betonlara,apartmanlara boğulmuştur.1930 yıllarda Kadıköy'den Bostancı'ya kadar yol güzergahında tarih kitaplarının söylediğine göre gidiş dönüş tramvay hattı çalışırken l960 lı yıllarda bu hat kaldırılmıştır.İnsanlar bu bölgede ve daha çokta rum vatandaşlarının açmış olduğu meyhanelerde,kaberalarda,dans pistlerinde sosyalleşme adına en güzel senelerini yaşamışlar gazinolarda müzik dinleyip stres atmışlardır.Yine tarih kitapları Haydarpaşa dan Pendik'e kadar tren yolu hattının çekilmesinin 1800 lü yıllar olduğunu belirtir.Gelelim Ayrılık çeşmesine.Bu çeşme yine Osmanlı padişahlarından 4.murat tarafından yaptırılmış ve isminide hemen o yıllardaki yanıbaşında bulunan ayrılık mezarlığından almıştır.Buralarda da o yıllarda halk sosyalleşme adına çok güzel zamanlar geçirmiştir.Her taşında,bir tek karış toprağında bitmeyen hikayeleri olan İstanbul gerçektende rüyalar şehridir.Sahil Yoluna,Bağdat Yoluna günümüz sanatçıları şarkılar türküler bestelemiş ve bu yakılar halk tarafından senelerce hiç unutulmamacasına dinlenmiş,dillerde söylenmiştir.Biz bu sabah yürüyüşünden sonra aç kurtlar gibi iştahları kabarık kahvaltılarımızı yaptık.Kahvalt bitimiyle bulunduğumuz Oflaz Apt.nının yukarısındaki E-5 karayolunun altındaki metroya kadar yürüyüp metro girişlerinden asansörle inip,oradanda Kadıköy gezimizi yapmak üzere yer altındaki raylar üzerinde çok hızlı haraket eden büyük kitleleri taşıyabilen demiryolu taşıtına metroya bineceğiz.5/Şubat-2019 Şerafettin Sorkun/İstanbul'dan
Sahil yolundan gidip meşhur Bağdat caddesinden kahvaltı için eve döndük.Nedir bu meşhur Bağdat caddesinin hikayesi?Osmanlı İmparatorluğu padişahlarından 4.Murat'ın 11 yaşlarında falan iken tahta çıkıp 1638-39 yıllarında fethedip Osmanlı topraklarına kattığı Bağdat;Bağdat seferine çıkılırken bu güzergahtan gidildiği için halkın da çok büyük bir katılımla orduyu uğurlarken refakat etmesi ve zaman içerisinde halk arasında süregelen konuşmalarla güzergah belirlenirken Bağdat Yolu isminin telafuz edilmesiyle verilen bir isim.Bu cadde o günden bu günlere kadar ismi hiç değişmeden "BAĞDAT CADDESİ" olarak isim alan yoldur.Tarihlerin akışıyla birlikte Caddebostan ve Göztepe ye kadar fazla kalabalık ve yerleşkenin olmadığı bu bölge yol güzergahı boyunca kalabalıklaşmış ve apartmanlar inşaa edilerek dokusu devamlı değiştirilmiştir.Tarihler boyu taa Bizanslılardan bu yana İstanbul'un sosyalleşme adına denize girdikleri,sayfiye evlerinin olduğu bu bölge tamamıyla rantçı düşüncelerle hasarlara uğratılıp bu yapısından tamamen uzaklaştırılıp betonlara,apartmanlara boğulmuştur.1930 yıllarda Kadıköy'den Bostancı'ya kadar yol güzergahında tarih kitaplarının söylediğine göre gidiş dönüş tramvay hattı çalışırken l960 lı yıllarda bu hat kaldırılmıştır.İnsanlar bu bölgede ve daha çokta rum vatandaşlarının açmış olduğu meyhanelerde,kaberalarda,dans pistlerinde sosyalleşme adına en güzel senelerini yaşamışlar gazinolarda müzik dinleyip stres atmışlardır.Yine tarih kitapları Haydarpaşa dan Pendik'e kadar tren yolu hattının çekilmesinin 1800 lü yıllar olduğunu belirtir.Gelelim Ayrılık çeşmesine.Bu çeşme yine Osmanlı padişahlarından 4.murat tarafından yaptırılmış ve isminide hemen o yıllardaki yanıbaşında bulunan ayrılık mezarlığından almıştır.Buralarda da o yıllarda halk sosyalleşme adına çok güzel zamanlar geçirmiştir.Her taşında,bir tek karış toprağında bitmeyen hikayeleri olan İstanbul gerçektende rüyalar şehridir.Sahil Yoluna,Bağdat Yoluna günümüz sanatçıları şarkılar türküler bestelemiş ve bu yakılar halk tarafından senelerce hiç unutulmamacasına dinlenmiş,dillerde söylenmiştir.Biz bu sabah yürüyüşünden sonra aç kurtlar gibi iştahları kabarık kahvaltılarımızı yaptık.Kahvalt bitimiyle bulunduğumuz Oflaz Apt.nının yukarısındaki E-5 karayolunun altındaki metroya kadar yürüyüp metro girişlerinden asansörle inip,oradanda Kadıköy gezimizi yapmak üzere yer altındaki raylar üzerinde çok hızlı haraket eden büyük kitleleri taşıyabilen demiryolu taşıtına metroya bineceğiz.5/Şubat-2019 Şerafettin Sorkun/İstanbul'dan
Yorumlar
Yorum Gönder