İstanbul bir fetih şehri,İstanbul tarihte Roma İmparatorluğunun parçalanıp ikiye ayrılmasıyla Doğu Roma ve Batı Roma olarak hüviyet bulan devletlerden,Doğu Roma İmparatorluğunun başkenti olan Kostantinapolis- Bizans İmparatorluğudur.Osmanlı Padişahı Sultan Mehmet Han burayı 1453 senesinde fethetmesiyle Fatih ismini alarak bir devrin kapanıp bir devrin başlamasına neden olmuştur.Tarihte ortaçağ bitmiş Yeniçağ başlamıştır.Tepeler üzerinde kurulu olan bu kent Marmara Denizinin kenarında inci bir gerdanlık görünümünde.Şehir ışıkları yüksek tepelerden gece seyirlerini doyumsuz kılar.Buraya yurdun dört bir yanından akın akın insanlar gelir.Havasındanmıdır suyundanmı alışkanlık yapar,bu kente bir gelen bir daha gitmek istemez.Sokaklarda önünde lastik tekerlekleri dönen üstü tabla,tablanın üzerinde satıcının kâr anlayışına göre satışa arzettiği sebzedir,şudur budur öteberilerin olduğu malzemeler ve satıcı bu tablalı arabayı yokuş vs.şu bu gibi zorlukları dinlemeksizin yorulmak nedir bilmeden itekleyerek sokaklarda ürünlerini satar.Ayakları kan çanağına döner bu tabla arabasını itekleyerek yürümelerle.Bu tür para kazanma uşaklık yapmaktan kolay gelir bazı insan yapılarına.Anadolu insanının köylerinden çıkıp taşı toprağı altındır diye mekan değiştirip işgal ettiği bir kenttir İstanbul.Sadece bu tür uğraş ve eylemlermi? Elbette hayır. Aklınıza gelen gelebilen herşey düşünülebilir.Su,simit,çorap,jilet,tükenmez kalem o yetmedi pratik ve çabuk para kazanma işleri,çok az bir sermayeyle hemen başlanılan ayakkabı boyacılığı,hiç bir iş tutulamıyor becerilemiyorsa hamallıktan tutunda inşaat işçiliğine kadar tutunabilmek için aklınıza gelen,gelebilen her türden iş İstanbul'da sizi bu rüyalar şehrinin sihirine kaptırıp alıkoyacaktır.Çok yıllar önce Türk Sinemamızın unutulmaz karakterlerin Ayhan IŞIK ve Suphi KANER birlikte oynadıkları filmin bir sahnesinde,sabun satarak İstanbul'da tutunabilmek için,sürdürdükleri yaşam mücadeleleri,sinemada onları izleyen işi gücü olmayan gençlere,bu kente gelmeleri açısından güven uyandıran bir çağrı olmuş,onların bu şekil hayata tutunabilmelerinin film sahnesindeki hikayelerinin görseli,Anadolu insanlarına bulundukları kentlerden İstanbul'a gitme ateşini alevlemiştir.Sonra Sadri Alışık'lar Yılmaz Güney'ler,Cahide Sonku'lar,Ahmet Tarık Tekçe'ler,Hulusi Kentmen'ler,Selda Alkor'lar sinemalarda görüp çok samimi arkadaşları,akrabaları olmuşcasına bu film yıldızlarını ve İstanbul'u görmeleri,ziyaret etmeleri adına geçerli sebepler olarakta söylenebilir.Gurbet trenleri acı acı sirenler çalarak,Haydarpaşa Garına film sahnelerinde Anadolu insanı rolündeki bu sanatçılarımızın ellerinde tahta valizleriyle gelişlerini ve trenden inişlerini gösterdiği sahnelerin sinemada görselleriyle onlarda valizlerine ihtiyaçları olan eşyalarını doldurup gurbet trenlerine binerek İstanbulların yollarını.tutacaklardır.İstanbul İstanbul,güzel,İstanbul,Süleymaniyesiyle,Boğazlarıyla,Ayasofyasıyla,Kız Kulesiyle,Adalarıyla,Rumeli Hisarıyla,Galata Kulesiyle ve caddelerindeki her türden insan akışlarıyla inci gerdanlığı.Yol yorgunluğumuzdan olsa gerek gecenin ilerlemesiyle Oflaz Apartmanının Fevzi Kaynar'a ait olan son iki katının terasında uyumak,istirahat etmek için hazırlanmış yataklara çekildik.Dışarıdan evin denize yakın olması sık sık martı sesleri ve hiç kesilmeyen taşıtların yol üzerindeki seyir halinde dalgalı bir akım gibi yansıyan gürültüleri yattığımız odaya kadar yansımakta.Nihayet yorgunluğun ağır basması dışardaki hiç dinmeyen martı seslerinin ninniye dönüşmesine neden olmuş ve uyumuşuz.Sabahleyin sabah yürüyüşü için kahvaltı yapmadan aşağı Bostancı Sahil yoluna indik.Havanın ve denizden gelen serin rüzgarın üşümemizi engellemesi için mevsim şartlarına uygun giyindik.Kafamızda yün berelerimiz ve boynumuzda atkılarımız sarılı.Sadece biz değiliz.Bizim gibi sahilde yürüyüş yapanlar,bisikletlisinden,tasmalarıyla köpek gezdireninden taytlarıyla vücut hatlarını tamamıyla ortaya çıkaran,havalar çok soğuk olmasına rağmen,göbekleri çıplak gezen,genç kız ve kadınlardan tutunda,her türden insanların yanı sıra,kediler köpekler,kargalar ve çığlıkları hiç dinmeyen martılarla hepten,sabahın Bostancı sahillerindeki tablosunun işgalcileriydik.İstikametimiz Kadıköy tarafı.29/Ocak-2019 Şerafettin Sorkun/İstanbul'dan
İstanbul bir fetih şehri,İstanbul tarihte Roma İmparatorluğunun parçalanıp ikiye ayrılmasıyla Doğu Roma ve Batı Roma olarak hüviyet bulan devletlerden,Doğu Roma İmparatorluğunun başkenti olan Kostantinapolis- Bizans İmparatorluğudur.Osmanlı Padişahı Sultan Mehmet Han burayı 1453 senesinde fethetmesiyle Fatih ismini alarak bir devrin kapanıp bir devrin başlamasına neden olmuştur.Tarihte ortaçağ bitmiş Yeniçağ başlamıştır.Tepeler üzerinde kurulu olan bu kent Marmara Denizinin kenarında inci bir gerdanlık görünümünde.Şehir ışıkları yüksek tepelerden gece seyirlerini doyumsuz kılar.Buraya yurdun dört bir yanından akın akın insanlar gelir.Havasındanmıdır suyundanmı alışkanlık yapar,bu kente bir gelen bir daha gitmek istemez.Sokaklarda önünde lastik tekerlekleri dönen üstü tabla,tablanın üzerinde satıcının kâr anlayışına göre satışa arzettiği sebzedir,şudur budur öteberilerin olduğu malzemeler ve satıcı bu tablalı arabayı yokuş vs.şu bu gibi zorlukları dinlemeksizin yorulmak nedir bilmeden itekleyerek sokaklarda ürünlerini satar.Ayakları kan çanağına döner bu tabla arabasını itekleyerek yürümelerle.Bu tür para kazanma uşaklık yapmaktan kolay gelir bazı insan yapılarına.Anadolu insanının köylerinden çıkıp taşı toprağı altındır diye mekan değiştirip işgal ettiği bir kenttir İstanbul.Sadece bu tür uğraş ve eylemlermi? Elbette hayır. Aklınıza gelen gelebilen herşey düşünülebilir.Su,simit,çorap,jilet,tükenmez kalem o yetmedi pratik ve çabuk para kazanma işleri,çok az bir sermayeyle hemen başlanılan ayakkabı boyacılığı,hiç bir iş tutulamıyor becerilemiyorsa hamallıktan tutunda inşaat işçiliğine kadar tutunabilmek için aklınıza gelen,gelebilen her türden iş İstanbul'da sizi bu rüyalar şehrinin sihirine kaptırıp alıkoyacaktır.Çok yıllar önce Türk Sinemamızın unutulmaz karakterlerin Ayhan IŞIK ve Suphi KANER birlikte oynadıkları filmin bir sahnesinde,sabun satarak İstanbul'da tutunabilmek için,sürdürdükleri yaşam mücadeleleri,sinemada onları izleyen işi gücü olmayan gençlere,bu kente gelmeleri açısından güven uyandıran bir çağrı olmuş,onların bu şekil hayata tutunabilmelerinin film sahnesindeki hikayelerinin görseli,Anadolu insanlarına bulundukları kentlerden İstanbul'a gitme ateşini alevlemiştir.Sonra Sadri Alışık'lar Yılmaz Güney'ler,Cahide Sonku'lar,Ahmet Tarık Tekçe'ler,Hulusi Kentmen'ler,Selda Alkor'lar sinemalarda görüp çok samimi arkadaşları,akrabaları olmuşcasına bu film yıldızlarını ve İstanbul'u görmeleri,ziyaret etmeleri adına geçerli sebepler olarakta söylenebilir.Gurbet trenleri acı acı sirenler çalarak,Haydarpaşa Garına film sahnelerinde Anadolu insanı rolündeki bu sanatçılarımızın ellerinde tahta valizleriyle gelişlerini ve trenden inişlerini gösterdiği sahnelerin sinemada görselleriyle onlarda valizlerine ihtiyaçları olan eşyalarını doldurup gurbet trenlerine binerek İstanbulların yollarını.tutacaklardır.İstanbul İstanbul,güzel,İstanbul,Süleymaniyesiyle,Boğazlarıyla,Ayasofyasıyla,Kız Kulesiyle,Adalarıyla,Rumeli Hisarıyla,Galata Kulesiyle ve caddelerindeki her türden insan akışlarıyla inci gerdanlığı.Yol yorgunluğumuzdan olsa gerek gecenin ilerlemesiyle Oflaz Apartmanının Fevzi Kaynar'a ait olan son iki katının terasında uyumak,istirahat etmek için hazırlanmış yataklara çekildik.Dışarıdan evin denize yakın olması sık sık martı sesleri ve hiç kesilmeyen taşıtların yol üzerindeki seyir halinde dalgalı bir akım gibi yansıyan gürültüleri yattığımız odaya kadar yansımakta.Nihayet yorgunluğun ağır basması dışardaki hiç dinmeyen martı seslerinin ninniye dönüşmesine neden olmuş ve uyumuşuz.Sabahleyin sabah yürüyüşü için kahvaltı yapmadan aşağı Bostancı Sahil yoluna indik.Havanın ve denizden gelen serin rüzgarın üşümemizi engellemesi için mevsim şartlarına uygun giyindik.Kafamızda yün berelerimiz ve boynumuzda atkılarımız sarılı.Sadece biz değiliz.Bizim gibi sahilde yürüyüş yapanlar,bisikletlisinden,tasmalarıyla köpek gezdireninden taytlarıyla vücut hatlarını tamamıyla ortaya çıkaran,havalar çok soğuk olmasına rağmen,göbekleri çıplak gezen,genç kız ve kadınlardan tutunda,her türden insanların yanı sıra,kediler köpekler,kargalar ve çığlıkları hiç dinmeyen martılarla hepten,sabahın Bostancı sahillerindeki tablosunun işgalcileriydik.İstikametimiz Kadıköy tarafı.29/Ocak-2019 Şerafettin Sorkun/İstanbul'dan
Yorumlar
Yorum Gönder